بهترین وکیل مواد مخدر تهران چه کسی است؟

لیست عناوین محتوا

جرائم مربوط به مواد مخدر نظیر قاچاق مواد مخدر و حمل آن، دارای قوانین و تبصره های گوناگون و پیچیده ای هستند و پیگیری این پرونده ها باید توسط یک وکیل مواد مخدر خبره و حرفه ای به انجام برسد تا نتیجه خوبی حاصل شود.

وکلای مواد مخدر در زمینه مواد مخدر و قوانین و آیین نامه های آن از اطلاعات و مهارت بالایی برخوردار هستند و می تواند در این خصوص مشاوره های لازم را به موکلین خود اعطا کرده و به امور آنها رسیدگی کنند.

وکیل مواد مخدر کیست؟

وکیل مواد مخدر به وکیلی گفته می شود که دارای وکالت پایه یک دادگستری بوده و آگاه به تمامی قوانین و آیین نامه های مربوط به مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن بوده و توانایی دفاع از متهم و پیگیری امور آن را دارد. وکیل جرایم مواد مخدر می تواند مجازات متهم به جرم مواد مخدر را کاهش داده و با توجه به نوع جرم متهم از وی در دادگاه دفاع کند.

وکیل مواد مخدر کیست؟

آشنایی با انواع مواد مخدر

مواد مخدر به دو دسته مواد مخدر صنعتی و سنتی تقسیم بندی می شوند.

جرائم مربوط به هر نوع از مواد اعتیاد آور و مخدر، دارای قوانین و تبصره های متفاوتی بوده و مجازات خاص خود را دارد.

وکیل مواد مخدر باید به تمامی این تبصره و قوانین و مجازات آشنا باشد و بتواند از موکل خود در این زمینه دفاع کرده و در مجازات وی تخفیف بگیرد.

دسته بندی کلی مواد مخدر به شرح زیر است.

مواد مخدر صنعتی

این نوع از مواد مخدر از قرن های ۲۰ و ۲۱ در برخی از آزمایشگاه ها تولید شده اند. این مواد از ترکیب مواد سنتی و چند ترکیبات شیمیایی به دست می آید.

مواد مخدر صنعتی میزان تخریب پذیری و اثر گذاری به شدت زیادی داشته و مجازات حمل، نگهداری و قاچاق آن بسیار سنگین تر خواهد بود

و فرد متهم به جرم مواد مخدر صنعتی از طبق جرمی که دارد باید با وکیل خبره ای در ارتباط باشد.

آشنایی با انواع مواد مخدر

مواد مخدر سنتی

اصولا مواد مخدر سنتی از گیاهان طبیعی به دست می آید.

همچون تریاک و گل که کشت می شوند و با تجزیه یا ترکیب چند گیاه نیز به وجود می آید همچون شیره که از حل کردن تریاک سوخته به دست می آید.

این نوع مواد مخدر نیز در دوز بالا می تواند اعتیاد شدیدی به همراه داشته باشد و با توجه به نوع مواد مخدر و میزان آن از مجازات متفاوتی هم برخوردار می باشد.

بهترین وکیل مواد مخدر در تهران

در صورتی که می خواهید در خصوص جرائم مواد مخدر از قبیل حمل و نگهداری و قاچاق آن از بهترین وکیل مواد مخدر در تهران کمک بگیرید، می توانید با

خانم شادی هواسی در ارتباط باشید.

شماره وکیل مواد مخدر: ۰۹۱۲۸۳۵۹۸۲۸

این خانم، وکیل پایه یک دادگستری بوده و اطلاعات جامعی در خصوص مواد مخدر و جرائم مربوط به آن و مجازات هر یک از آنها داشته و با داشتن سابقه ای بیش از ۱۵ سال در زمینه مواد مخدر، می تواند بهترین مشاوره را به شما اعطا کرده و از به امور و پرونده شما رسیدگی نماید.

بهترین وکیل مواد مخدر در تهران

مشاوره رایگان با وکیل مواد مخدر

بسیاری از موسسات حقوقی امکان مشاوره رایگان با وکیل مواد مخدر را در اختیار افراد قرار می دهند تا بتوانند به صورت رایگان در خصوص مشکلات و پرونده خود از وکلای خبره مواد مخدر، مشاوره های لازم را دریافت نموده و بهتر به امور خود رسیدگی کنند.

جرم هایی که بهترین وکیل مواد مخدر تهران در آن قبول وکالت می کند:

چه پرونده های جرمی را بهترین وکیل مواد مخدر تهران قبول می کند؟

  • جرم کشت خشخاش و کوکا مطلقاً
  • جرم از بین بردن و مخفی کردن ادله جرم
  • جرم دایر کردن یا اداره کردن مکان برای استعمال مواد مخدر
  • جرم نگهداری خرید توزیع مخفی کردن ترانزیت عرضه و فروش مواد مخدر
  • جرم کشت شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر و روانگردان صنعتی غیر دارویی
  • جرم استعمال مواد مخدر به هر شکل و طریقی مگر در مواردی که قانون مستثنا کرده
  • جرم فراری دادن یا پناه دادن متهمین و محکومینی که تحت تعقیب هستند یا دستگیر شده‌اند
  • جرم وارد کردن، ارسال کردن، صادر کردن، تولید کردن انواع مواد مخدر و روانگردان صنعتی غیر دارویی
  • جرم تولید، ساخت، خرید و فروش، نگهداری آلات و ادوات و ابزار مربوط به ساخت و استعمال مواد مخدر
  • جرم قرار دادن مواد مخدر یا روانگردان صنعتی غیر دارویی یا آلات و ادوات استعمال در محلی به قصد متهم کردن کسی

جرم هایی که بهترین وکیل مواد مخدر تهران در آن قبول وکالت می کند

بررسی کامل مجازات جرایم مواد مخدر از دید بهترین وکیل مواد مخدر در تهران

نوع مجازات ها مجازات
مجازات جرم نگهداری مخفی کردن و حمل کردن بذر شاهدانه, کوکا وخشخاش. یک میلیون تا ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی + شلاق ۱ تا ۷۰ ضربه. بذر شاهدانه باید به قصد تولید مواد مخدر صنعتی غیر دارویی باشد.
اگر کشت خشخاش کوکا و شاهدانه به دستور مالک ملک، مستاجر ملک یا قائم مقام قانونی آنها باشد چگونه است. شخص دستور دهنده که سبب بوده است به شرط آنکه اقوی از مباشر باشد به مجازات‌های مقرر در ماده ۲ محکوم می‌شود و مباشر که متصدی کشت بوده است به ۲۵ تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۵ تا ۴۰ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
فردی که برای بار اول دستگیر می‌شود و مواد مخدری که از او کشف می‌شود بیش از ۵ کیلوگرم تا ۲۰ کیلوگرم است همچنین موفق به توزیع و فروش مواد مخدر هم نشده است.
  • دادگاه او را به حبس ابد و ۷۴ ضربه شلاق و مصادره اموالش از این راه محکوم می‌کند.
  • اما اگر مواد مخدر کشف شده از او بیش از ۲۰ کیلوگرم باشد تحت هر شرایطی حکم او اعدام است حتی اگر بار اولش باشد.
چنانچه مرتکب موضوع بند ۶ قانون مبارزه با مواد مخدر باشد. در حالی که بار اولش است و موفق به توزیع و فروش هم نشده باشد در صورتی که میزان مواد بیش از یکصد گرم نباشد مجازات او حبس ابد + مصادره اموال ناشی از همان جرم خواهد بود.
مجازات افراد غیر معتادی که تریاک، گراس، بنگ شیره تفاله تریاک و سوخته و دیگر مواد مخدر صنعتی غیر دارویی را استعمال کنند. ۲۰ تا ۷۴ ضرب شلاق یک میلیون تا ۵ میلیون ریال جریمه نقدی
مجازات افراد غیر معتادی که هروئین مورفین کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مورفین و کوکائین را استعمال می کنند. به ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و ۲ تا ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی
مجازات مبادرت به قاچاق مواد مخدر به طور مسلحانه اعدام و در صورت مصلحت در محل زندگی و در ملأ عام حکم اجرا می‌شود.
وارد کردن هرگونه مواد مخدر یا روانگردان‌های صنعتی غیر دارویی به داخل زندانی‌ها، بازداشتگاه یا اردوگاه بازپروری و نگهداری از معتادان
  • حسب مورد و اشد مجازات‌های مذکور در مواد ۴ تا ۹ محکوم می‌گردد.
  • چنانچه مرتکب از ماموران دولت باشد به انفصال دائم از مشاغل دولتی نیز محکوم می‌گردد.
مجازات متهم در صورتی که از کارکنان دولت باشد. علاوه بر مجازات‌های مذکور انفصال دائم از خدمات دولتی.
مجازات سهل انگاری ماموران مواد مخدر نسبت به ورود به داخل مراکز
  •  تنزل درجه
  • انفصال موقت
  • انفصال دائم
مجازات دایر کردن مکان و اداره کردن آن جهت استعمال مواد مخدر
  • به ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی + ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق + ۱ تا ۲ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شود.
  • مجازات تکرار این جرم ۲ تا ۴ برابر مجازات بار اول خواهد بود.
مجازات ساخت و وارد کردن و خرید و فروش ابزار و آلات و ادوات تولید یا استعمال مواد مخدر
  • علاوه بر ضبط آنها به یک میلیون تا ۵ میلیون ریال جزای نقدی ۱۰ تا ۵۰ ضربه شلاق محکوم می‌گردند.
  • مجازات نگهداری حمل و نقل مخفی کردن ادوات و آلات استعمار مواد مخدر علاوه بر ضبط ضبط به ازای هر عدد ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی ۵ تا ۲۰ ضربه شلاق.
فراری دادن یا پناه دادن مجرمین مواد مخدر

جازات کسانی که مرتکبین جرم‌های مذکور در قانون مبارزه با مواد مخدر را که تحت تعقیب هستند و یا در حین دستگیری بودند فراری دهند یا پناه دهند یا در فرار کردن آنها همکاری کنند عاملا یا عامدا.

  • به یک پنجم تا یک دوم مجازات جرمی که متهم به آن را فراری پناه داده است محکوم می‌شود.
در صورتی که فراری دهنده یا پناه دهنده از مامورین انتظامی یا مامور زندان باشد یا از مامورین قضایی باشد. علاوه بر مجازات مذکور (یک پنجم تا یک دوم مجازات مجرم اصلی)به انفصال از خدمات دولتی محکوم می‌گردد.
مجازات فراری دادن یا پناه دادن مجرم پس از دستگیری

  • اگر مجازات مجرم اصلی حبس ابد باشد:
  • اگر مجازات مجرم اصلی اعدام باشد:
مجازات این شخص نصف مجازات متهم یا مجرم اصلی است.

  • به ۱۰ سال حبس محکوم می‌گردد و ۷۴ ضربه شلاق.
  • ۲۰ سال حبس محکوم می‌گردد و ۷۴ ضربه شلاق.
مجازات انبار کردن و تولید و توزیع مخدر در واحدهای تجاری و صنعتی و خدماتی و یا در محل سکونت موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی یا جواز کسب واحد تجاری و خدماتی مربوط لغو و واحد یا واحدهای مذکور در این ماده به نفع دولت ضبط می‌گردد.
مجازات محکومانی که قادر به پرداخت تمام یا بخشی از جریمه نقدی مورد حکم نباشند. به ازای روزی ۱۰ هزار ریال در زندان‌های نیمه باز یا باز یا مراکز اشتغال و حرفه آموزی اقامت نمایند در صورتی که در این مراکز طرز رفتار و کار محکومان در مدت اقامت آنها از طرف مسئولان اداره مراکز مورد تایید باشد، و اجرای احکام نیز موافقت کند مبلغ فوق به ازای روزی ۲۰ تا ۵۰ هزار ریال محسوب میگردد.
هدف از جریمه‌های نقدی که از مجرمین گرفته می‌شود چیست به کجا واریز می‌شود؟ به حساب درآمد عمومی واریز می‌شود به منظور تامین اهداف طرح ملی مبارزه با مواد مخدر.

  • وسایل نقلیه‌ای که حامل مواد مخدر بودند به نفع دولت ثبت می‌شوند با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر در اختیار سازمان کاشف قرار می‌گیرد.
  • اگر مالک وسیله نقلیه اطلاعی از موضوع حمل نداشته باشد و بدون اجازه او این حمل و نقل اتفاق افتاده باشد وسیله نقلیه مالک به وی بازگردانده میشود.
  • مجازات افرادی که اقدام به ساخت جاساز در وسایل نقلیه می‌نمایند در صورت وقوع جرم به عنوان معاون در جرم ارتکابی شناخته می‌شوند در صورتی که متهم به معاونت در جرم نشوند به ٣ تا ۶ ماه حبس و ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند.
وظایف وزارت رفاه و تامین اجتماعی در قبال افراد معتاد به مخدر
  • وزارت رفاه و تامین اجتماعی موظف است ضمن تحت پوشش درمان و کاهش آسیب قرار دادن معتادان بی‌بضاعت تمام هزینه‌های ترک اعتیاد را مشمول بیمه‌های پایه و بستری قرار دهد دولت مکلف است همه ساله در لوایح بودجه اعتبارات لازم را پیش بینی و تامین نماید.
  • دولت مکلف است برای احیا و ایجاد اردوگاه‌های بازپروری معتادین به مواد مخدر اقدامات لازم را به عمل آورد.
مجازات اتباعی که هر مقدار مواد مخدر را حمل و نگهداری و یا اقدام به قاچاق کنند.
  • از زمان قطعی شدن حکم به مدت ۱ تا ۵ سال گذرنامه آنها ابطال و ممنوع الخروج می‌شوند.
  • در صورت تکرار به مدت ۵ تا ۱۵ سال گذرنامه آنها ابطال و ممنوع الخروج می‌شوند.
  • صدور هرگونه گذرنامه برای اتباع ایرانی که در خارج از کشور به سبب جرائم موضوع این قانون محکوم شده‌اند مشمول ممنوعیت موضوع این ماده می‌باشد.
اگر خشخاش یا کوکا و شاهدانه در حوزه شهری روییده یا کشت شده باشند.
  • مامورین نیروی انتظامی شهرداری نیروی مقاومت بسیج منطقه حسب مورد موظف و به محض آگاهی مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه انتظامی و یا پایگاه نیروی مقاومت بسیج منطقه اطلاع دهند و مسئولان مربوطه به اتفاق نماینده مرجع قضایی ذی‌صلاح در محل کشت حاضر شوند آن را از بین برده و صورت جلسه امر را تهیه کنند و همراه متهم یا متهمین به مراجع ذی صلاح قضایی تحویل دهند.
  • وظیفه هر یک از اعضای شورای اسلامی روستاها پس از آگاهی از کشت خشخاش یا کوکا و شاهدانه در حوزه روستا موظف هستند مراتب را کتبا به دهدار و نزدیک‌ترین پاسگاه یا حوزه انتظامی اطلاع دهند.
  • فرماندهان پاسگاه‌ها و حوزه‌های انتظامی موظفند موضوع را به فرمانده مافوق خود اطلاع داده و به اتفاق دهداریا بخشدار و نماینده شورای اسلامی روستا در محل کشت حاضر شوند آن را از بین برده و صورت جلسه امر را تهیه و همراه متهم یا متهمین به مراجع ذی صلاح قضای تحویل دهند.
جرایم مرتکبین جرائم مذکور در بندهای ۱ تا ۵ ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر
  • برای بار دوم مرتکب جرم بشوند بار دوم مجازات یک برابر و نیم مجازات مذکور در هر بند.
  • بار سوم دو برابر و نیم میزان مقرر در هر بند مجازات شلاق برای بار دوم به بعد حداکثر ۷۴ ضربه می‌باشد.
  •  بار چهارم چنانچه مجموع مواد مخدر به ۳۰ گرم برسد مفسد فی الارض عصب مجازات اعدام محکوم می‌شود، حکم اعدام در صورت مصلحت در محل زندگی وی و در ملأ عام اجرا می‌شود .

مجموع مواد مخدر بر اثر تکرار جنب ۳۰ گرم نرسیده باشد مرتکب به ۴۰ تا ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و ۱۰ تا ۱۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

جهت استعمال مواد مخدر واحد تجاری و خدماتی و تولیدی دایر شده باشد
  • ۵ تا ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق ۱ تا ۲ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی.
  • موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری واحد تولیدی و نیز پروانه کسب واحد تجاری و خدماتی مربوط به مدت یک سال از اعتبار می‌افتد و در صورت تکرار جرم واحد مذکور به نفع دولت ضبط می‌شود.
  • معتادان مکلفند با مراجعه به مراکز مجاز دولتی، غیر دولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم نهاد درمان و کاهش و آسیب اقدام به ترک اعتیاد نمایند معتادی که با مراجعه به مراکز مذکور نسبت به درمان خود اقدام و گواهی تحت درمان و کاهش آسیب دریافت نماید. چنانچه تجاهر به اعتیاد ننماید از تعقیب کیفری معاف می‌باشد.
  • معتادانی که مبادرت به درمان یا ترک اعتیاد ننمایند مجرمند.
جرم نگهداری مواد مخدر متعلق به دیگری
  • نگهداری مواد مخدر متعلق به دیگری قبلاً عنوان اتهامی مشارکت در نگهداری مواد مخدر را داشت حالا عنوان معاونت در جرم نگهداری مواد مخدر را دارد.
  • تکلیف دادگاه در ذکر نوع مواد ذکر نوع مواد مخدر مکشوفه در دادنامه علی رغم عدم تفاوت در مجازات از الزامات قانونی است.
همکاری کردن با نیروی انتظامی و سازمان عمل کننده از طرف محکومینی که حکم آنها صادر شده و این همکاری آنها منجر به کشف شبکه‌ها گردد. دادگاه صادر کننده رای می‌تواند با تقاضای نیروی انتظامی یا سازمان عمل کننده بر اساس اسناد مربوطه مجازات وی را ضمن اصلاح حکم سابق صدور تا نصف تخفیف دهد.
  1. تلکیف اموال مصادره شده از مجرم که از راه قاچاق مواد مخدر بوده است چه می شود؟
  2. اموال مصادره شده‌ای که از راه قاچاق مواد مخدر به دست آمده چه می شود؟
  3. اموال متهمان فراری موضوع این قانون در صورت مصادره چه می‌شود؟
  • به نفع دولت ضبط و مشمول اصل ۵۳ قانون اساسی در خصوص اموال دولت نمی‌باشد.
مجازات اتباع جمهوری اسلامی ایران برای اقدام به حمل و نقل و قاچاق هر مقدار مواد مخدری که در این قانون ذکر شده است به داخل و خارج از کشور.
  • از زمان قطعی شدن رای به مدت ۱ تا ۵ سال گذرنامه آنان ابطال می‌گردد و ممنوع الخروجی می‌شوند.
  • در صورت تکرار به مدت ۵ تا ۱۵ سال گذرنامه آنها ابطال می‌گردد و ممنوع الخروج می‌شود.
  • ستون هرگونه گذرنامه برای اتباع ایرانی که در خارج از کشور به سبب جرایم موضوع این قانون محکوم شدند ممنوع می‌باشد.
مجازات کسی که اطفال مهجور عقلی یا افراد زیر ۱۸ سال را وادار به مصرف یا خرید و فروش و عرضه و یا جابجا کردن مواد کند چیست؟
  • به یک و نیم برابر حداکثر مجازات قانونی همان جرم محکوم می‌شود.
  • در صورت حبس ابد به اعدام و مصادره اموال ناشی از این جرم محکوم می‌گردد.
  • در صورت ترغیب کردن مرتکب به مجازات مباشر جرم محسوب می‌گردد.
  • قید کردن مشخصات دقیق اموال مصادره شده در حکم از تکالیف دادگاه است در غیر این صورت اگر قید نشود تخلف محسوب می‌شود تخلف از مقررات مذکور موجب تعقیب انتظامی و محکومیت از درجه ۴ به بالا می‌باشد.
  • محاکم موظفند رونوشت تمام احکام صادره را پس از قطعیت به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال نمایند.
مجازات افرادی که برای ارتکاب هر یک از جرایم موضوع این قانون افرادی را اجیر می‌کنند و به کار می‌گیرند یا فعالیت آنها را مدیریت و سازماندهی می‌کنند و پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند.
  • در مواردی که مجازات آنها حبس ابد باشد:

به اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم محکوم می‌گردند در سایر موارد به حداکثر مجازات عمل مجرمان محکوم می‌شوند مجازات سرکرده و رییس باند یا شبکه اعدام می‌باشد.

مجازات ماموران انتظامی و قضایی و ماموران زندانی که متهم را پس از دستگیری فراری و یا پناه دادند. انفصال از خدمات دولتی اگر مجرم محکوم به اعدام باشد مامور به ۲۵ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی محکوم می‌گردد.
مجازات کسی که عاملا و عامدا به محو کردن و مخفی کردن ادله جرم مواد مخدر میپردازد؟

  1. در صورتی که مجازات مجرم اصلی حبس ابد باشد؟
  2. در صورتی که مجازات مجرم اصلی اعدام باشد؟
  • یک پنجم تا نصف مجازات مجرم اصلی
  • ۴ تا ۱۰ سال حبس
  • به ۸ تا ۲۰ سال حبس محکوم می‌گردد.
مجازات فرماندهان پاسگاه‌ها حوزه‌های انتظامی مامورین شهرداری نیروی مقاومت بسیج منطقه دهدار و یا بخشدار ی که نسبت به خشخاش و کوکا و شاهدانه روییده یا کشت شده در حوزه شهری و روستایی خود اقدامات لازم را انجام نمیدهند؟
  • بار اول به ۶ ماه تا یک سال محرومیت از مشاغل دولتی.
  • بار دوم به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شوند.
مجازات هر یک از اعضای شورای اسلامی در صورت انجام ندادن اقدامات لازم در مورد خشخاش و شاهدانه و کوکا روییده یا کشت شده در حوزه شهری یا روستایی؟ بار اول و ۶ ماه تا یک سال و بار دوم برای همیشه از عضویت شوراهای اسلامی محروم می‌شوند.
مجازات کسی که شخصی را عمداً و خلاف واقع متهم به یکی از جرائم مقرر در قانون مبارزه با مواد مخدر کند برای اینکه تحت تعقیب مراجع ذی‌صلاح باشد؟
  • ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق
تکلیف وسایل نقلیه‌ای که در درگیری مسلحانه از قاچاقچیان گرفته می‌شود؟ دادگاه آن را به نفع سازمان عمل کننده ضبط می‌کند.
اگر مجرم تقاضای قسط‌بندی جریمه نقدیش را داشته باشد:
  • ابتدا باید مدت حبس توسط اجرای احکام اجرا شده باشد.
  • دوم اینکه اخذ تامین معتبر از شخص ثالث که مدت آن بیش از ۳ سال نباشد.

اخذ وثیقه معادل جریمه نقدی

  • حکم اعدامی که در این قانون صادر می‌شود پس از تایید از طرف رئیس دیوان عالی کشور یا دادستان کل کشور قطعی و لازم الاجراست اگر حکم مورد تایید رئیس دیوان عالی کشور یا دادستان کل کشور نباشد که از نظر آنها این باشد.
  • که خلاف شرع و قانونی صورت گرفته و یا اینکه قاضی صادر کننده حکم صالح نیست.
  • در این صورت رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور حق تجدید نظر و نقض حکم را دارد که این هم باز مانع قطعیت و لازم الاجرا بودن حکم نخواهد بود.
طول مدت بازداشت موقت ۴ ماه است نه بیشتر از آن باید در طول این مدت پرونده اتهامی منتهی به صدور حکم شود اگر در طول این مدت چهار ماه منتهی به صدور حکم نشده باشد تکلیف چیست؟
مرجع صادر کننده قرار بازداشت موقت مکلف به فک و تخفیف قرار تامین فوق می‌باشد مگر آنکه علل موجه و قانونی برای ابقاء قرار بازداشت وجود داشته باشد که در این صورت با ذکر علل و جهات قرار باقی می‌ ماند.

در صورت وجود جهات مخففه

مجازات‌های تعزیری مقرره در این قانون تا نصف حداقل مجازات آن جرم تخفیف داده می‌شود.

در صورتی که مجازاتی فاقد حداقل باشد

همان مجازات تا نصف تخفیف می‌یابد.

میزان تخفیف در احکام حبس ابد

۱۵ سال

میزان تخفیف در حکم اعدام

در مورد مجازات اعدام تقاضای عفو و تخفیف مجازات به کمیسیون عفو ارسال می‌شود.

مجازات جرم کشت خشخاش یا کوکا و کشت شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر صنعتی

بار اول ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی
بار دوم ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق
بار سوم ۱۰۰ تا یک میلیارد ریال جریمه نقدی ۱ تا ۷۰ ضربه شلاق ۲ تا ۵ سال حبس
بار چهارم اعدام
مجازات جرم وارد کردن صادر کردن و ارسال و تولید و ساخت و توزیع یا فروش
مجازات جرم وارد کردن صادر کردن و ارسال و تولید و ساخت و توزیع یا فروش چرس گراس بنگ تریاک شیره سوخته و تفاله تریاک یا روانگردان‌های صنعتی غیر دارویی که فهرست آنها به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد. (به استناد ماده ۴ قاون مبارزه با مواد مخدر)
تا ۵۰ گرم  ۴ میلیون ریال جریمه نقدی تا ۵۰ ضربه شلاق.
بیش از ۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم ۴ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی ١٠ تا ٧۴ ضربه شلاق و در صورت الزام دادگاه حبس تا سه سال.
بیش از ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلوگرم  ۵۰ میلیون ریال تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق ۳ تا ۱۵ سال حبس.
بیش از ۵ کیلوگرم  اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.

مجازات خرید نگهداری مخفی کردن و حمل تریاک بنگ شیره

مجازات خرید نگهداری مخفی کردن و حمل تریاک بنگ شیره سوخته و تفاله تریاک با رعایت تناسب و مقدار مواد. (به استناد ماده ۵ قانون مبارزه با مواد مخدر)

در رابطه با بند چهارم باید توجه داشت که اگر جرم برای بار دوم تکرار شود به جای جریمه نقدی اموالش که از همان راه به دست امده مصادره می‌شود برای بار سوم اگر تکرار شود اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.

  • مرتکبین جرایم ذکر شده چنانچه به صورت زنجیره‌ای عمل کنند و مواد هم داخل باشد مجازات مشمول ماده ۴ خواهد بود چنانچه زنجیره‌ای عمل نکرده باشند و مواد هم داخل نباشد به مجازات‌های ماده ۵ محکوم می‌گردد.
  • مرتکبینی که از ۵۰ گرم تا ۵ کیلوگرم مواد اعم از تریاک چرس گراس بنگ شیره سوخته و تفاله تریاک را به کشور وارد کنند یا به هر طریقی ارسال و صادر کنند یا مبادرت به تولید ساخت و توزیع و فروش کنند یا در معرض فروش قرار دهند.
  • طبق توضیح ماده ۵ نگهداری و مخفی یا حمل کنند در صورت تکرار جرم برای بار دوم به یک برابر و نیم برای بار سوم به دو برابر و در مرتبه‌های بعدی به ترتیب دو و نیم, سه,سه و نیم برابر مجازات جرم جدید محکوم خواهند شد.
  • در صورت تکرار جرم و در صورتی که میزان مواد به بیش از ۵ کیلوگرم برسد مرتکب به مجازات اعدام و مصادره اموالش از همان جرم محکوم خواهد شد.
بیش از ۵۰ گرم تا ۳ میلیون ریال جریمه نقدی تا ۵۰ ضربه شلاق.
بیش از ۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم ۵ تا ۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی ١٠ تا ٧۴ ضربه شلاق.
بیش از ۵٠٠ گرم تا ۵ کیلوگرم ١۵ تا ۶٠ میلیون ریال جریمه نقدی ۴٠ تا ٧۴ ضربه شلاق ٢ تا ۵ سال حبس.
بیش از ۵ کیلوگرم تا ۲۰ کیلوگرم ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق ۵ تا ۱۰ سال حبس.
بیش از ۲۰ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم علاوه بر مجازات مقرر در بند ۴ به ازای هر کیلوگرم ۲ میلیون ریال به مجازات جزایی نقدی مرتکب اضافه می‌گردد در صورت تکرار اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم.
بیش از ۱۰۰ کیلوگرم علاوه بر جزای نقدی شلاق مقرر در بندهای ۴ و ۵ حبس ابد و در صورت تکرار اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم.
چنانچه مرتکبین جرائم مذکور( در مواد ۴ و ۵ قانون مبارزه با مواد مخدر) از کارکنان دولت یا شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت باشند.
بار اول ۶ ماه انفصال از خدمات دولتی بار دوم یک سال انفصال از خدمات دولتی بار سوم به انفصال دائم محکوم خواهند شد.
مجازات ساخت تولید وارد کردن توزیع صدور ارسال خرید یا فروش هروئین مورفین کوکائین
مجازات ساخت تولید وارد کردن توزیع صدور ارسال خرید یا فروش هروئین مورفین کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مورفین و کوکائین. (به استناد ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر)
۱ تا ۵ سانتی‌گرم از ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی ۲۰ تا ۵۰ ضربه شلاق.
بیش از ۵ سانتی‌گرم تا یک گرم از ۲ میلیون ریال تا ۶ میلیون ریال جریمه نقدی ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق.
بیش از یک گرم تا ۴ گرم ۸ از ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۲ تا ۵ سال حبس ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق.
یش از ۴ گرم تا ۱۵ گرم از ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۵ تا ۸ سال حبس ۳۰ تا ۷۴ ضرب شلاق.
بیش از ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم از ۴۰ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۱۰ تا ۱۵ سال حبس ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق.
بیش از ۳۰ گرم اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم.

کسانی که دارای مجازات اعدام یا حبس ابد هستند در صورت محرز شدن یکی از شرایط زیر مفسد فی الارض شناخته می‌شوند:

  • مجازات آنها اعدام و ضبط اموال ناشی از جرم میباشد.
  • اگر دارای شرایط نام برده نباشند مجازات مشمولین به اعدام حبس درجه ۱ تا ۳۰ سال و جزای نقدی درجه یک تا دو برابر حداقل آن و ضبط اموال ناشی از جرم می‌باشد.
  • در مواردی که مباشر جرم و یا حداقل یکی از شرکا حین ارتکاب جرم سلاح کشیده یا به قصد مقابله با ماموران سلاح گرم یا شکاری به همراه داشته باشد.
  • در صورتی که مرتکب نقش سردستگی یا پشتیبان مالی یا سرمایه‌گذار را داشته یا از اطفال و نوجوانان کمتر از ۱۸ سال یا مجانی برای ارتکاب جرم استفاده کرده باشد.
  • مواردی که مرتکب علت ارتکاب جرائم موضوع این قانون سابقه محکومیت قطعی اعدام یا حبس ابد یا حبس بیش از ۱۵ سال داشته باشد.
  • کلیه جرائم موضوع ماده ۴ این قانون مشروط بر اینکه بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد و مواد موضوع ماده ۸ این قانون مشروط بر اینکه بیش از دو کیلوگرم باشد و در خصوص سایر جرایم موضوع ماده ۸ در صورتی که بیش از ۳ کیلوگرم باشد.
  • اجرای این بند نسبت به مرتکبان متهمان و مجرمان قبل از لازم الاجرا شدن این ماده منوط به داشتن یکی از شرایط بندهای الف ب یا پ نیز باشند.

هزینه وکیل برای مواد مخدر چقدر است؟

از آنجایی که مبلغ حق وکاله در موسسه حقوقی دی کاملا منطبق با تعرفه کانون وکلای دادگستری می باشد لذا پس از بررسی پرونده و محاصبه آن به موکل اعلام می گردد.

نگهداری و حمل شیشه یکی از مهم‌ترین مراحل رسیدگی قضایی می‌باشد به همین جهت وکیل متخصص و با تجربه مواد مخدر به علت آگاهی از رویه عملی محاکم در جرایم مواد مخدر همواره توصیه می‌نماید که چنانچه قصد تعیین وکیل دارید.

هزینه بهترین وکیل مواد مخدر چقدر است؟

ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور جلوگیری از اعتیاد

دولت باید هر سال بودجه‌ای را جهت پیشگیری از ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به این امر اختصاص دهد. رئیس جمهور می‌تواند برای اداره جلسات مبارزه با مواد مخدر یک نفر نماینده از جانب خود تعیین نماید.

مجازات مواد مخدر در حقوق ایران از زبان بهترین وکیل مواد مخدر

جرم مواد مخدر دارای مجازات‌هایی می‌باشد که در قانون مبارزه با مواد مخدر در رابطه با این‌ها صحبت شده است مجازاتی از قبیل جزای نقدی، شلاق، حبس، مصادره اموال، حبس ابد و اعدام از جمله مجازات‌های مندرج در قانون می‌باشد.

این مجازات‌ها بر اساس نوع میزان مواد مخدر و سابقه کیفری موثر متهم مورد حکم قرار می‌گیرند. لایحه دفاع از متهم مواد مخدر می‌بایست در بردارنده این نکات و مواردی باشد که بر اساس مولفه‌های موجود تقاضای تخفیف و اعمال مقررات تعلیق در اجرای مجازات مورد تقاضاست.

مجازات مواد مخدر در حقوق ایران از زبان بهترین وکیل مواد مخدر

لایحه دفاع از متهم مواد مخدر به قلم بهترین وکیل مواد مخدر تهران

  • بهترین وکیل مواد مخدر می‌تواند بهترین لایحه را تنظیم نماید دلیل این امر اشراف ایشان بر قانون و رویه عملی محاکم می‌باشد.
  • با آگاهی از قوانین و رویه عملی دادگاه‌ها می‌تواند بهترین دفاع را ارائه نمایید.
  • هر پرونده ابعاد مختلفی دارد که باید در ابتدا مورد بررسی قرار بگیرد.
  • سپس میزان صحت و سقم آنها را با واقعیت و قانون انطباق داد به عنوان مثال وکیل متخصص جرایم مواد مخدر به بررسی همه جانبه می‌پردازد.
  • تعلق مواد مخدر به متهم به سابقه ایشان میزان و نوع مواد و یا آزمایش برای تشخیص و غیره باید به دقت مورد بررسی و دفاع قرار بگیرد.
  • لایحه دفاع از متهم مواد مخدر باید دربردارنده نقطه عطف آن پرونده باشد.
  • با ایراد یک اشکال اساسی می‌توان سرنوشت روشنی را برای موکل رقم زد.
  • مواردی از قبیل صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده میزان و نوع مواد مکشوفه برگه اظهارات متهم نزد مامور و حین دستگیری نحوه کشف مواد مخدر و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند موجب بروز شبهه شده و موجبات صدور برائت موکل را فراهم سازد.
  • لایحه دفاع از متهم مواد مخدر هم هنگامی که از زبان خود متهم به رشته تحریر در بیاد بیشتر دربردارنده مواردیه که خوندن اون از حوصله خارج می‌باشد لذا بهترین کار اینه که از گزافگویی و فرافکنی اجتناب بشه.
  • متهمی می‌تونه کلیه دفاعیات خودش رو پیش از جلسه رسیدگی در لایحه نوشته و قبل از تشکیل جلسه اون رو ثبت و ضمیمه پرونده کنه.
  • همواره توصیه میشه که به محکمه لایحه‌ای تقدیم کنید زیرا ممکنه روز جلسه رسیدگی بنابر استرس و فشار جلسه رسیدگی تمرکز خودتون رو از دست داده و نتونید به خوبی از خودتون دفاع کنید ولیکن همواره به یاد داشته باشید که در تنظیم لایحه باید ادله بی‌گناهی و برائت خودتون رو ارایه نمایید.

لایحه دفاع از متهم مواد مخدر به قلم بهترین وکیل مواد مخدر تهران

بهترین وکیل پایه یک دادگستری مواد مخدر برای تنظیم لایحه دفاعی از متهم به چه نکاتی توجه می کند؟

دانستن اینکه باید تنظیم لایحه دفاع از متهم مواد مخدر به چه نحوی صورت پذیرد، برگ برنده شما.

  • لایحه باید از ابتدا تا پایان هدفمند باشد.
  • باید شامل مقدمه و درآمدی بر روند پرونده باشد.
  • لایحه باید دارای دفاع ماهوی و شکلی باشد.
  • در ابتدا ایرادات شکلی را قید و در ادامه دفاعیات ماهوی را قید نمایید.
  • در انتهای لایحه می‌بایست آنچه که وفق دفاعیات از محکمه خواستار می‌باشد را بیان نمایید.
  • اصولاً در انتهای هر لایحه صدور حکم برائت یا اعمال مقررات تخفیف یا تعلیق صدور حکم یا اجرای مجازات از مقام رسیدگی کننده تقاضا می‌گردد.

شما نیز می توانید از طریق موسسه حقوقی دی با بهترین وکیل مواد مخدر در ارتباط باشید و با کمک آنها، بهتر به امور و مشکلات خود رسیدگی کنید و در صورت پیچیده بودن پرونده خود نیز می توانید با استخدام بهترین وکیل جرائم مواد مخدر، رسیدگی به پرونده را به ایشان واگذار کنید و اجازه دهید تا به بهترین نحو از شما دفاع کرده و پیگیری پرونده شما را در دست بگیرد.

وکیل تضمینی مواد مخدر:

اگر وکیلی هر گونه پرونده ای را ضمانت نماید بنا بر قانون مرتکب جرم شده است پس فرقی ندارد پرونده حقوقی یا کیفری باشد لذا به دنبال وکیل تضمینی مواد مخدر نگردید چون خود شما بستر سوئ استفاده را مهیا می سازید .

پرونده های کیفری مخصوصا مواد مخدر از پیچیدگی های زیادی برخوردار است لذا جهت انتخاب وکیل خود به دنبال سوابق کاری و تعداد پرونده هایی که در آن اعلام وکالت نموده و همچنین کسب اطلاع از رزومه و دانش وکیل خود از کانون وکلای دادگستری باشید.

سوالات متداول بهترین وکیل مواد مخدر

مجازات فروش ١ تا۵٠ گرم گل چیست؟

تا ۴میلیون ریال جریمه نقدی و تا ۵٠ ضربه شلاق.

تا ۴میلیون ریال جریمه نقدی و تا ۵٠ ضربه شلاق.

تا ۴ میلیون ریال جریمه نقدی و تا ۵۰ ضربه شلاق

بار اول : ١٠ تا ١٠٠ میلیون ریال جریمه نقدی

پنجاه میلیون ریال تا ۵٠٠ میلیون ریال جریمه نقدی+٣٠ تا ٧٠ ضربه شلاق.

بله

اگر بار دوم باشد که کشت انجام میشود : ٣٠ تا ٧٠ ضربه

اگر بار سوم باشد که کشت انجام میشود : ١ تا ٧٠ ضربه شلاق

بله

در صورتی که بار سوم باشد که کشت میشود : ٢ تا ۵ سال حکم کشت ، شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر اگر بار سوم باشد.

بله

بله اگر بار چهارم باشد که کشتی یافت میشود، به علت تکرر جرم حکم اعدام است.

علاوه بر نابودی کشت ، ١٠ تا ١٠٠ میلیون ریال جریمه نقدی.

علاوه بر نابودی کشت ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق.

علاوه بر نابودی کشت ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال جریمه نقدی و ۱ تا ٧٠ ضربه شلاق و ۲ تا ۵ سال حبس.

به علت تکرر جرم در بار چهارم اعدام است.

۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی.

۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق.

۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال جریمه نقدی ۱ تا ۷۰ ضربه شلاق ۲ تا ۵ سال حبس.

حکم در این مورد به علت تکرر جرم اعدام است.

یک میلیون تا ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۱ تا ۷۰ ضربه شلاق.

یک میلیون تا ٣٠ میلیون ریال جریمه ی نقدی ١ تا ٧٠ضربه شلاق.

از ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ تا ۵۰ ضربه شلاق.

از ۲ میلیون تا ۶ میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق.

از ۸ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۲ تا ۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق.

از ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۵ تا ۸ سال حبس ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق.

از ۴۰ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی ۱۰ تا ۱۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق.

فرد مرتکب محکوم به اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم می‌گردد.

پس از تشکیل پرونده کیفری جرم مواد مخدر پرونده به انضمام کلیه اوراق و محتویات و تحقیقات به عمل آمده برای به جریان افتادن رسیدگی قضایی به دادسرا ارسال می‌گردد.

بله، با اثبات بی‌گناهی متهم و ارائه دفاع موثر از ناحیه متهم حتی می‌توان در همان مرحله نخستین یعنی دادسرا موفق به گرفتن قرار منع تعقیب یا همان بی‌گناهی متهم از مقام قضایی مانند بازپرس گردید.

  • بله به مواردی از قبیل کشف مواد مخدر و اظهارات متهم نزد ماموران و برگ توزین مواد و غیره را به دقت مورد بررسی و تفحص قرار می‌دهد.
  • متهم رو برای اخذ اظهارات و شنیدن دفاعیات و تفهیم اتهام به دادسرا فرا می‌خواند.
  • پس از انجام تحقیقات لازم اگر عقیده بر گناهکاری متهم داشته باشد پرونده را با صدور کیفرخواست برای انشای رای به دادگاه ارسال می‌نماید.
  • در این مرحله مقام قضایی به متهم تفهیم می‌کند که می‌توانید نسبت به تعیین وکیل و معرفی آن به دادسرا اقدام نماید یعنی حق همراه داشتن وکیل پایه یک دادگستری را به متهم تفهیم می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *