وکیل طلاق توافقی با تجربه

لیست عناوین محتوا

واضح است که محیط خانه باید محیطی مملو از آرامش، محبت و عشق برای زوجین و فرزندان باشد زمانی که زن و مرد به دلیل عدم سازش یا عدم تفاهم و علاقه با رضایت دو طرفه تصمیم به جدایی می‌گیرند طلاق توافقی می‌تواند کم چالش‌ترین گزینه باشد. شما با انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی می‌توانید در کنار توافق بر روی حق مهریه، حق حضانت فرزندان و اخذ دادنامه طلاق در کوتاه‌ترین زمان این پروسه را با وکیلی مجرب و کارآزموده تجربه کنید. جهت آشنایی با مفهوم طلاق توافقی، شرایط و مراحل آن، ویژگی‌های یک وکیل خوب و ماهر با ما در این نوشتار همراه باشید.

 طلاق توافقی چیست؟

برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که طلاق توافقی با طلاق معمولی چه تفاوتی دارد. طلاق توافقی طلاقی است که در آن پروسه جدایی بدون تنش و دعوا یا مقصر جلوه دادن هر طرف با رضایت زوجین از هم انجام می‌شود. در این نوع فرایند زوجین در مورد مسائلی مانند  حضانت فرزندان، میزان مهریه، تکلیف جهیزیه و یا زمان ملاقات با فرزندان به توافق رسیده و با ثبت این توافقنامه در دادگاه، اجرای آن را قانونی می‌شود.

این گونه فرایند میتواند با کمک بهترین  وکیل طلاق توافقی، در کوتاه‌ترین زمان به انجام برسد. زوجین می‌توانند در خصوص نوع دریافت مهریه، بذل یا دریافت بخشی از آن به توافق رسیده و با منعکس شدن این توافقات در دادگاه طلاق توافقی اجرا شود.

اگر به دنبال خدمات بهترین وکیل خانواده در تهران هستید کلیک نمایید.

 طلاق توافقی چیست؟

وکیل طلاق توافقی کیست؟

وکیل طلاق توافقی به فردی تلقی می‌شود که دانش آموخته رشته حقوق بوده و تخصص کافی و بسیار بالایی در زمینه دعاوی خانواده و حقوقی داشته و وکیل پایه یکی دادگستری است.

این وکیل عمدتاً در زمینه‌های مهریه، اجرت المثل، فسخ نکاح، حضانت فرزند، نفقه دارای تخصص بوده و می‌تواند به افرادی که دچار مشکلات خانوادگی شده‌اند در زمینه طلاق توافقی و آگاهی از مسائل قانونی و حقوقی کمک کند. به نمایندگی از زوجین مراحل طلاق را پیش برده و با ذیل توافقات زن و مرد و طی پروسه‌های قانونی دادنامه طلاق را از دادگاه اخذ می‌کند.

مراحل طلاق توافقی با وکیل طلاق

صدور حکم و دادنامه طلاق از سوی دادگاه خانواده دارای تشریفات متعددی است که زوجین باید برای طی این پروسه بدون چالش و کاملاً صلح‌آمیز مراحل طلاق توافقی با وکیل طلاق را به شرح زیر طی کنند.


 مراجعه به سامانه نوبت دهی طلاق

در صورت توافق یکی از زوجین می‌تواند به نمایندگی از هر دو با مراجعه به سامانه ثنا مشخصات خود را ثبت کنند.

 انتخاب یک مرکز مشاوره

مراجعه زوجین در پروسه طلا توافقی به مراکز مشاوره الزامی شده است تا در صورت تعدیل اختلافات، سازش میان آنها صورت پذیرد. این پروسه در پیشبرد فرایند طلاق تاثیر دارد که جلسات آن می‌تواند از یک الی ۵ جلسه به مدت ۳۰ الی ۵۰ روز به انجام برسد.

اخذ گواهی

به طور کلی اخذ دادنامه طلاق از سوی دادگاه زمانی میسر خواهد شد که زوجین بتوانند گواهی عدم سازش یا سازش را از مراکز زیر نظر بهزیستی دریافت کنند.

 صدور دادخواست

صدور دادخواست طلاق هم توسط زوجین و هم توسط وکیل طلاق توافقی می‌تواند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فرستاده شده تا آنها این دادخواست را به دادگاه خانواده ارسال کنند.

 صدور حکم طلاق

پس از اینکه دادخواست طلاق و گواهی عدم سازش به دادگاه خانواده ارسال شد حکم طلاق از سوی دادگاه صادر می‌شود.

ثبت طلاق

پس از صدور طلاق زوجین می‌توانند با مراجعه به دفاتر رسمی طلاق ظرف مدت یک الی سه ماه طلاق خود را به ثبت برسانند.

مراحل طلاق توافقی با وکیل طلاق

مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی

از جمله مهم‌ترین مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی در این پروسه این است که زوجین فقط برای اعطای وکالت و تحویل مدارک و توافقات در دفتر وکالت حاضر پیدا می‌کنند.

البته خانم در صورت یائسه نبودن باید تست عدم بارداری را در آزمایشگاه انجام داده و در صورت باکره بودن باید با معرفی نامه‌ای که وکیل از دادگاه دریافت کرده و آن را به زوجه می‌دهد در پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفته و گواهی لازم را اخذ کند.

به غیر از این موارد نیازی به حضور زوجین در دادگاه نیست و وکیل می‌تواند کلیه مراحل را بدون حضور آنها انجام داده و حتی در دفترخانه برای ثبت طلاق نیز با زوجین همراه باشد.

شما با استفاده از وکلای موسسه دی می‌توانید با در گزینش بهترین وکیل طلاق توافقی با وجدان کاری، تخصص و تبحر بالا بدون درگیری ذهنی، روانی و فیزیکی این پروسه را به خوبی مدیریت و به انجام برسانید.

مهریه در طلاق توافقی به چه صورت است؟

اصولاً توافق در زمینه مهریه در طلاق توافقی به این صورت است که زوجین با گفتگو بر روی این مسئله به نظر مشترک رسیده و در قبال دریافت یا عدم دریافت آن نیز متفق القول هستند.

در بسیاری از مواقع زوجه در قبال حق حضانت فرزند مهریه را می‌بخشد یا بر روی پرداخت اقساطی آن رضایت خود را اعلام می‌کند. به طور کلی حق اخذ مهریه برای زن نیز محفوظ بوده و بر اساس توافقات دریافت می‌شود.

مهریه در طلاق توافقی به چه صورت است؟

حق طلاق با کیست؟

در قانون مدنی و حقوق خانواده بر اساس ماده ۱۱۳۳ حق طلاق بر عهده مرد است. اما در فرایند عقد یا جاری شدن صیغه بسیاری از افراد این حق را به همسر خود واگذار می‌کنند، تا در صورت رضایت نداشتن از زندگی مشترک بتواند از این حق استفاده کند. البته ناگفته نماند که اعطای حق طلاق به زن مانع از عدم حق مرد در دادخواست نبوده و مرد می‌تواند برای طلاق در هر زمان که مایل باشد اقدام کند.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی با کیست؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه والدین در فرایند جدایی این است که حضانت فرزندان در طلاق توافقی با کیست؟ قوانین و مقررات ویژه‌ای از طرف قانونگذار برای این پروسه در نظر گرفته شده است.

به طور کلی حضانت دختران تا سن ۹ سالگی و حضانت پسران تا سن ۱۵ سالگی وجود داشته و این فرزندان می‌توانند بعد از این مدت بر روی انتخاب محل زندگی یا تمایل برای زندگی با هر کدام از والدین  حق تعیین تکلیف داشته باشند.

با توجه به نوع طلاق حضانت بستگی به شرایط سنی کودکان دارد و قبل از رسیدن به سن رشد تعیین می‌شود. اما در طلاق توافقی که از اسم آن پیداست زوجین می‌توانند در زمینه مسائل مالی و غیر مالی از جمله حضانت فرزندان، میزان نفقه، نوع نفقه، تعداد ملاقات والد با کودک به توافق رسیده و دادگاه نیز بر اساس توافقات و سازش زوجه این حضانت را به یکی از آنها اعطا می‌کند.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی با کیست؟

مدارک لازم برای طلاق توافقی  کدامند؟

از جمله مدارک لازم برای طلاق توافقی جهت به جریان انداختن پروسه طلاق موارد زیر است‌.

  • کارت ملی
  • شناسنامه زوجه و زوج
  • عقدنامه
  • اما برای اتمام پروسه طلاق باید ضمن داشتن کارت ملی، شناسنامه و عقدنامه، گواهی عدم بارداری زوجه، توافقنامه و گواهی عدم امکان سازش از دادگاه خانواده در دسترس باشد.
  • در صورت عدم دسترسی به عقدنامه با مراجعه به دفتر خانه ثبت ازدواج خود می‌توانید رونوشتی از آن تهیه کنید.

هزینه وکیل طلاق توافقی چه میزان است؟

با توجه به اینکه فرایند و چالش‌های پیش رو در زمینه طلاق توافقی بسیار کمتر از دیگر طلاق‌ها است، هزینه وکیل طلاق توافقی به طور معمول بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان برای دو  وکالت( زوج و زوجه )در نظر گرفته می‌شود. این حق الوکاله می‌تواند با توافق بین وکیل و موکل معین شود. لذا نمی‌توان به طور قاطع نرخ مشخص و ثابتی را برای هزینه وکالت در نظر گرفت.

نکته :

حق الوکاله برای هزینه‌های مربوط به اخذ رای دادگاه، از جمله اقدامات قانونی جهت طلاق توافقی، هزینه‌های ثبت دادخواست، هزینه‌های مربوط داوری و دستمزد شخص وکیل است. لذا پس از اخذ رای قطعی دادگاه و مراجعه به دفترخانه های ثبت طلاق باید هزینه جداگانه‌ای که مشمول هزینه‌های وکالت نمی‌شود برای خدمات ثبت طلاق پرداخت کنید.

هزینه وکیل طلاق توافقی چه میزان است؟

راهنمای انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

وکیل طلاق که به منزله نماینده و جانشین زوجین در پروسه طلاق توافقی حضور پیدا می‌کند می‌تواند بدون نیاز به حضور زوجین در کوتاه‌ترین زمان، دادنامه نهایی را از دادگاه اخذ کرده و این فرایند به انجام برسد. برای دریافت راهنمای انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران می‌توانید با اطمینان خاطر از اعتبار و حسن سابقه موسسه دی با کارآزموده ترین و متخصص‌ترین وکلای با تجربه آشنا شده و مسلماً با تکیه بر اطلاعات و آموزه‌های مدنی و حقوقی این دانش آموخته وکالت پروسه طلاق توافقی  و روند دادخواهی را در کمترین زمان و با بیشترین توافقات به انجام برسانید.

مشاوره اجباری در طلاق توافقی

در دادگاه خانواده و قانون مدنی برای حفظ کانون خانواده و روابط بین زوجین مشاوره اجباری در طلاق توافقی از سال ۹۷ الزامی شده است. انجام مشاوره قبل از طلاق به عنوان یک الزام در قانون حمایت خانواده عنوان می‌شود و جدا از آن می‌تواند در فرایند طلاق نیز اثربخشی مثبت داشته و زوجین را از طلاق منصرف کند. با توجه به اینکه اخذ رای طلاق از دادگاه بدون گواهی عدم سازش دریافتی از مشاوره مرکز خانواده، امکان‌پذیر نیست لذا باید حتماً این مشاوره انجام شود تا بتوانید با اخذ گواهی آن در پرونده دادخواست ضمیمه کنید.

اگرچه فرایند طلاق میتواند به منزله تجربه‌ای تلخ تلقی شود، ولی به هیچ عنوان پایان زندگی نیست. شما با بهترین وکیل طلاق توافقی می‌توانید این پروسه را با کمترین تنش ذهنی و فیزیکی در کمترین زمان به پایان رسانده و در مسیری جدید برای زندگی و آینده‌ای بهتر قدم بگذارید.

سوالات متداول وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی با کمک وکیل چه قدر طول می‌کشد؟

چنانچه در پروسه طلاق توافقی از وکیل طلاق استفاده کنید می‌توانید بدون حضور در مراحل دادگاهی در کوتاه‌ترین زمان نهایتاً بین ۱۰ الی ۳۰ روز کاری طلاق را پشت سر بگذارید. تا قبل از اجباری نشدن مشاوره اجباری در طلاق توافقی این پروسه ظرف یک روز نیز انجام می‌شده است.

با کمک قانون جدید مصوب ۳۳ ثبت احوال زوجین می‌توانند نام همسر سابق یا فوت شده خود را با داشتن مدارک مورد نیاز و همچنین درج نام همسر جدید در صفحه از شناسنامه خود پاک کنند. دخترانه باکره‌ای که طلاق آنها بدون وجود رابطه جنسی محرز شده است می‌توانند با در اختیار داشتن گواهی لازم حتی بدون ازدواج مجدد نیز نام همسر سابق را حذف کنند. لذا داشتن گواهی عدم رابطه جنسی بسیار مهم است.

  • طبق ماده ۱۱۴۸ قانون مدنی زوجین  می‌توانند در طلاق رجعی در مدت زمان عده به همدیگر رجوع کنند، اما با توجه رضایت دو طرف در انجام  طلاق توافقی که طلاق بائن محسوب می‌شود امکان رجوع وجود ندارد.

ایرانیان مقیم خارج از کشور باید کلیه احوالات شخصی خود مانند طلاق، ازدواج و ارث را همسو با قوانین ایران انجام دهند. پس برای طلاق توافقی باید مراحل دادگاهی و قانونی آن طی شود. به دلیل عدم حضور شهروندان مقیم خارج برای بلند مدت در داخل کشور، این عزیزان می‌توانند از طریق سامانه ثنا و میخک با انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی بدون نیاز به حضور پروسه طلاق را به پایان برسانند.